play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Radio Preveza Άκουσε Νιώσε Σιγοτραγούδα

Κόσμος

Viral ΒΙΝΤΕΟ: Τα τρένα στην Ιαπωνία κινούνται με χειρουργική ακρίβεια και ασφάλεια

today7 Μαρτίου 2023

Background


Viral έχει γίνει τις τελευταίες ώρες στα ελληνικά social media ένα βίντεο από την Ιαπωνία με τρένα monorail που δείχνουν το επίπεδο ασφάλειας και ταχύτητας στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ειδικά ο αυτόματος τρόπος με τον οποίο αλλάζουν οι ράγες…

Την ίδια ώρα η Ελλάδα μετράει ακόμα τις πληγές της από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και αποχαιρετά τους δεκάδες νεκρούς. Οι τεχνολογικές συγκρίσεις φυσικά μόνο μελαγχολία γεμίζουν τις καρδιές, αν και η ασφάλεια (θα έπρεπε να) είναι σε κάθε περίπτωση αδιαπραγμάτευτη.  Είτε στην Ιαπωνία, είτε στην Ελλάδα, είτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Το monorail είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς που μοιάζει αρκετά με το Τραμ είναι αρκετά στενό σε πλάτος και κινείται σε μονή ράγα. Ουσιαστικά όλος ο συρμός «κάθεται» πάνω στη ράγα αυτή και διεξάγει δρομολόγια με το ρυθμό του Τραμ.

Τα τρένα monorail άρχισαν να παράγονται στις αρχές του 20ού αιώνα. Οι πρώτοι μονότροχοι συρμοί σταθεροποιούνταν από ένα γυροσκόπιο. Με αυτή την καινοτομία, ο εφευρέτης ήθελε να δημιουργήσει ένα σιδηροδρομικό σύστημα υψηλών ταχυτήτων σε όλη την Ευρώπη.

Επί του παρόντος, στην Ασία λειτουργούν τα περισσότερα συστήματα monorail. Από τη δεκαετία του 1980, τα συστήματα monorail για τη μαζική μεταφορά έγιναν όλο και πιο δημοφιλή στην Ιαπωνία. Σήμερα, το monorail που λειτουργεί στο Τόκιο είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα στον κόσμο. Ο μέσος όρος του ανέρχεται σε 130.000 επιβάτες την ημέρα. Από την έναρξη της λειτουργίας του το 1964, εκτιμάται ότι έχει μεταφέρει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο επιβάτες. Σε άλλα μέρη του κόσμου, μπορεί κανείς να συναντήσει monorail κυρίως σε ιδιωτικά πάρκα ψυχαγωγίας ή σε αεροδρόμια.

Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των συστημάτων monorail ήταν παλαιότερα, ιδίως στις πρώτες μέρες τους, η αδυναμία αλλαγής των σιδηροτροχιών. Ορισμένα από τα πρώτα monorail, όπως το αναρτημένο monorail του Βούπερταλ στη Γερμανία, έχουν σχεδιασμό που καθιστά σχεδόν αδύνατη την αλλαγή από τη μία ράγα στην άλλη. Το monorail του Βούπερταλ χρονολογείται από το έτος 1901 και εξακολουθεί να λειτουργεί.

Πολλά monorail προσπάθησαν να αποφύγουν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας κυκλικές ράγες που σχηματίζουν έναν συνεχή βρόχο.

Τα σύγχρονα monorail στην Ιαπωνία μπορούν εν τω μεταξύ να αλλάζουν αρκετά αποτελεσματικά ράγες. Έτσι, τα monorail στην Ιαπωνία μπορούν να λειτουργούν με μια συνηθισμένη διάταξη των γραμμών χωρίς ιδιαίτερη μέριμνα για την αποφυγή της εναλλαγής από τη μια σιδηροτροχιά στην άλλη.

Δείτε το βίντεο που παρουσιάζει το καταπληκτικό σύστημα μονόδρομων στην Οσάκα της Ιαπωνίας και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αλλάζουν ράγες:

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ από το Λας Βέγκας

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ από το Σάο Πάολο



Πηγή

www.enikos.gr

Written by: ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ


Previous post

Πολιτική

Τασούλας: Η Βουλή θα κάνει το χρέος της για την απόδοση ευθύνης

Με απόσπασμα από τον Επιτάφιο Θρήνο άρχισε την ομιλία του ο Πρόεδρος της Βουλής. Του Γιώργου ΛυκουρέντζουΤην ενεργό εμπλοκή της Βουλής με ψύχραιμο και νηφάλιο τρόπο  στη διάγνωση των αιτιών, τη διόρθωση των λαθών αλλά και την απόδοση ευθύνης για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας. Στην πρώτη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής μετά τη διακοπή εργασιών λόγω εθνικού πένθους ο κ. Τασούλας άρχισε την […]

today7 Μαρτίου 2023


logo-realfm-partner
emedia-logo250-150x150

Μέλος emedia 13701

0%