play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Radio Preveza Άκουσε Νιώσε Σιγοτραγούδα

Πολιτική

O Αρχηγός ΓΕΝ στην «φωλιά» του Στόλου Μεσογείου

today3 Δεκεμβρίου 2023

Background


Αργά αλλά σταθερά και παρά τις προσωρινές αναβολές, ο Ναύσταθμος Κρήτης μεταμορφώνεται στην «φωλιά» του Στόλου Μεσογείου, εκεί όπου θα φιλοξενηθούν οι μεγάλες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού, διαφυλάσσοντας το κυριαρχικά μας συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο.

του Χρήστου Μαζανίτη

Μόλις πριν λίγες ημέρες γράφαμε στο enikos.gr για την κατακύρωση του διαγωνισμού κατασκευής του δεύτερου μεγάλου ναυστάθμου του Πολεμικού Ναυτικού που θα ενισχύσει σημαντικά την θωράκιση της χώρας.

Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Ιωάννης Κεφαλογιάννης, υπέγραψε άλλη μία απόφαση, επιπλέον της προηγούμενης, για κατακύρωση διαγωνισμού σε έργο στο πλαίσιο της συντήρησης/αναβάθμισης/επέκτασης των Υποδομών Ναυτικών Εγκαταστάσεων του Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ).

Την Παρασκευή, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης μετέβη αυθημερόν στον Ναύσταθμο Κρήτης συνοδευόμενος από τον Διοικητή Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Αντιναύαρχο Χαρίλαο Παπαδημητρίου, όπου τους υποδέχθηκε ο Διοικητής Ναυστάθμου Κρήτης, Αρχιπλοίαρχος Νεκτάριος Λυμπεράκης ΠΝ.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του, ο Αρχηγός ΓΕΝ επέδωσε τα ξίφη σε Αξιωματικούς Ειδικοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού Υπηρεσιών που εδρεύουν στην Κρήτη, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΝΚ.

Ακολούθως, ο Αρχηγός ΓΕΝ εγκαινίασε νέες και ανακαινισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις στην Διεύθυνση Ναυτικών Όπλων και στην Διεύθυνση Καυσίμων, οι οποίες συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υποδομών στέγασης του προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού.

Επιπλέον, ο Αρχηγός ΓΕΝ πραγματοποίησε εθιμοτυπική επίσκεψη στο Κέντρο Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής Αρχιπλοίαρχος Θεμιστοκλής Παπαδημητρίου ΠΝ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, αυτή τη στιγμή έχουν δοθεί τα πρώτα 25 εκατ. από το σύνολο των 180 εκατ. ευρώ που έχουν εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ, για την περάτωση των απαραίτητων εργασιών που θα μετατρέψουν τον Ναύσταθμο στην «φωλιά» του Στόλου Μεσογείου.

Τα έργα προχωρούν με πυρετώδεις ρυθμούς στην Ρ-38, που είναι η μεγάλη προβλήτα καθώς και στην Ρ-44, δηλαδή την προβλήτα του βόρειου τομέα. Παράλληλα βρίσκονται έργα σε εξέλιξη και στο Κυριαμάδι.

Όμως υπάρχουν πολλοί προβλήτες και κρηπιδώματα στα οποία πρέπει να γίνουν έργα, καθώς και περιφερειακά έργα βελτίωσης των υποδομών για το προσωπικό του Ναυστάθμου. Έργα τα οποία θα πρέπει να τρέξουν με γοργούς ρυθμούς εάν θέλουμε το Πολεμικό Ναυτικό να μπορεί με επιτυχία να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της νέα εποχής, αφήνοντας τις αναχρονιστικές τακτικές πίσω. Παρά το γεγονός ότι η χρηματοδότηση προβλέπει την τμηματική καταβολή των χρημάτων σε βάθος 7ετιας, εκτιμάται ότι οι διαδικασίες θα μπορέσουν να επιταχυνθούν και να είναι έτοιμος ίσως και μέχρι το 2025, παρότι το στοίχημα ήταν για το τέλος του 2023.

Και σε αυτό θα πρέπει όλοι να υποστηρίξουν τις προσπάθειες της ηγεσίαw του Πολεμικού Ναυτικού που φιλοδοξεί να μετατρέψει τον Ναύσταθμο σε κέντρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου.

Άλλωστε, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η υπερσυγκέντρωση του συνόλου του Στόλου στον ναύσταθμο Σαλαμίνας είναι κατάλοιπο της Χούντας, που το έκανε για να έχει τον πλήρη έλεγχο και να μην υπάρξουν νέα «κινήματα του ναυτικού».

Απαρχή για τον τερματισμό αυτού του παράδοξου στάθηκε η Νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων που σχεδίασε το ΓΕΕΘΑ από το 2020 και πήρε τη έγκριση του ΚΥΣΕΑ.

Όπως τονίσαμε σε πρόσφατο δημοσίευμα του enikos.gr, η δημιουργία «Στόλου Μεσογείου» και η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης, μέσω της δημιουργίας πλήρους εγκατάστασης θα «χτυπήσει» τον τουρκικό ναύσταθμο του Ακσάζ, Ανατολικά της Ρόδου, στα μικρασιατικά παράλια και η Τουρκία θα αισθάνεται μία μόνιμη θαλάσσια πίεση μέχρι και τον ναύσταθμο της Αττάλειας.

Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία δύο Στόλων, Αιγαίου και Μεσογείου, με τον πρώτο να έχει έδρα την Σαλαμίνα και τον δεύτερο τη Σούδα.

Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι να μπορεί να υποδέχεται και πολεμικά πλοία μεγάλου εκτοπίσματος – όπως τα Ticonderoga ή τις μελλοντικές φρεγάτες Constellation – ακόμη και αεροπλανοφόρου.

Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση των υποδομών οι φρεγάτες FDI Belharra θα έχουν εκεί την φυσική τους έδρα, απ’ όπου θα επιχειρούν στην Ανατολική Μεσόγειο, εκεί όπου η Ελλάδα έχει μεγάλα Στρατηγικά και Κυριαρχικά Συμφέροντα και η αεράμυνα περιοχής που θα προσφέρουν αποτελεί το ζητούμενο για την θωράκισή τους.

Δείτε φωτογραφίες: 



Πηγή

www.enikos.gr

Written by: ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ


logo-realfm-partner
emedia-logo250-150x150

Μέλος emedia 13701

0%